Regulamin Navelo.pl
Regulamin korzystania z Witryny Navelo.pl
REGULAMIN NAVELO.PL - obowiązuje od 15-10-2023 r.
Serwis wystawiania przedmiotów online NAVELO.PL (zwany dalej „Witryną") jest zarządzany przez NAVELO sp. z o. o. z siedzibą we Wrocławiu (54-611), ul. Stanisławowska 47, wpisanym do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001161268, której akta rejestrowe przechowywane są przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy KRS, posiadającym numer NIP: 894-32-56-088, REGON: 541163654, (zwaną dalej „Navelo.pl").
Wstęp
Przed zarejestrowaniem się w Witrynie, każdy Użytkownik zobowiązany jest do dokładnego zapoznania się z niniejszym Regulaminem Navelo.pl ("Regulamin"). Regulamin stanowi prawnie wiążącą umowę pomiędzy Użytkownikiem a Navelo.pl w zakresie dostępu i korzystania z Witryny oraz nakłada obowiązek przestrzegania jego postanowień. W celu potwierdzenia akceptacji Regulaminu i utworzenia konta na Navelo.pl, Użytkownik musi zaakceptować Regulamin w trakcie procesu rejestracji. Dodatkowo każdy Użytkownik musi również zapoznać się z Polityką prywatności.
-
Definicje:
W niniejszym Regulaminie stosuje się poniższe terminy pisane wielką literą, które mają znaczenie zgodne z definicjami podanymi w niniejszym rozdziale. W każdym przypadku, gdy pojawia się termin pisany wielką literą, odniesienie do definicji można znaleźć w Punktach Definicje.Cena Całkowita- oznacza całkowitą kwotę do zapłaty za Transakcję, która składa się z: i) ceny za Przedmiot(y) ustalonej przez Sprzedającego, ii) opłat za dostawę, iii) opłaty za Ochronę Kupującego, oraz iv) wszelkich zastosowanych podatków lub opłat. W przypadku zwrotu Przedmiotu przez Kupującego za pośrednictwem usługi wysyłki zwrotnej dostępnej na Navelo.pl, opłata za wysyłkę zwrotną zostanie odliczona od Całkowitej Ceny i zwrócona Użytkownikowi.
Dostawca Usług Płatniczych - oznacza dostawcę usług płatniczych, jakim jest Stripe Inc., z siedzibą pod adresem 354 Oyster Point Boulevard, South San Francisco, California, 94080, USA. Więcej informacji można znaleźć pod adresem: link.
Znacznie Różniący się od Opisu - oznacza Przedmiot, który spełnia kryteria opisane w punkcie 5.5.3 Regulaminu.
Kupujący - oznacza każdego Użytkownika, który nabywa lub zamierza nabyć jeden lub więcej Przedmiotów na Witrynie.
Konto Użytkownika lub Konto - oznacza konto Użytkownika utworzone podczas rejestracji na Witrynie.
Konta Navelo.pl w serwisach społecznościowych - oznacza konta Navelo.pl w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, Google+, Instagram, YouTube oraz innych, na których dostępne są informacje o Witrynie, jej oferowanych Usługach oraz treści publikowane przez Użytkowników.
Przycisk "Kup teraz" / "Kup" - oznacza przycisk widoczny na każdej stronie Przedmiotu, pozwalający Kupującemu wyrazić chęć rozpoczęcia procesu składania zamówienia Przedmiotu na Witrynie oraz skorzystania z Ochrony Kupującego za odpłatnością.
Ochrona Kupującego - oznacza usługę Ochrony Kupującego świadczoną przez Navelo.pl za odpłatnością (opłacaną przez Kupujących) na rzecz Kupujących w przypadku każdego zakupu dokonanego za pomocą przycisku "Kup teraz" na Witrynie. Szczegółowe informacje na temat Ochrony Kupującego dostępne są w punkcie 5 Regulaminu.
Odwiedzający - oznacza każdą osobę, która odwiedza Witrynę, ale nie zakłada Konta.
Regulamin - oznacza umowę, która wiąże Navelo.pl i Użytkownika, zgodnie z definicją zawartą w niniejszym punkcie.
Okres Zgłaszania Sporu - ma znaczenie nadane w punkcie 5.5.1 Regulaminu.
Złożenie Zamówienia / Składanie Zamówienia - oznacza proces zakupu dostępny dla Kupujących, umożliwiający nabycie Przedmiotów na Witrynie. Proces Złożenia Zamówienia: (i) rozpoczyna się po kliknięciu przez Kupującego przycisku "Kup teraz", (ii) wymaga od Kupującego wyboru metody płatności i określenia adresu dostawy, oraz (iii) kończy się po kliknięciu przez Kupującego przycisku "Zapłać teraz" na stronie Składania Zamówienia.
Polityka Prywatności - oznacza dokument określający sposób, w jaki Navelo.pl gromadzi, wykorzystuje, przechowuje i przekazuje dane osobowe.
Portfel Navelo.pl - oznacza usługę finansową świadczoną przez Dostawcę Usług Płatniczych, która umożliwia Użytkownikom tworzenie portfeli wirtualnych na Witrynie. Portfel Navelo.pl umożliwia Użytkownikom otrzymywanie środków za sprzedane przedmioty na Witrynie, przechowywanie tych środków, wypłatę środków na konto bankowe Użytkownika, zakup Usług Dodatkowych lub zakup Przedmiotów od innych Użytkowników na Witrynie.
Przedmioty - oznaczają towary, które Użytkownik umieszcza na Witrynie Navelo.pl w celu ich sprzedaży.
Sprzedający oznacza każdego Użytkownika, który umieszcza jeden lub więcej Przedmiotów na Witrynie Navelo.pl. W kontekście świadczenia usług płatniczych, Sprzedający to osoba, która dokonała co najmniej jednej Transakcji sprzedaży Towaru.
Transakcja - oznacza każdą transakcję dokonaną za pomocą przycisku "Kup teraz" pomiędzy Użytkownikami, w trakcie której dochodzi do zawarcia umowy kupna danego Przedmiotu pomiędzy Użytkownikami.
Treść - ma znaczenie określone w punkcie 10.1 Regulaminu.
Usługi - oznaczają wszystkie usługi, w tym Usługi Hostingowe, usługi Ochrony Kupującego i Usługi Dodatkowe, świadczone w celu zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności korzystania z Witryny.
Usługi Dodatkowe - oznaczają odpłatne usługi dodatkowe świadczone przez Navelo.pl i publikowane na Witrynie, które są dostępne za dodatkową opłatę i mogą podlegać dodatkowym warunkom.
Usługi Hostingowe - oznaczają usługi hostingowe oferowane przez Navelo.pl na lub za pośrednictwem Witryny, które umożliwiają Użytkownikom wystawianie Przedmiotów na Witrynie, przeglądanie ofert sprzedaży, komunikację prywatną i/lub publiczną oraz dokonywanie zakupów.
Użytkownik - oznacza każdą osobę fizyczną, która utworzyła konto na Witrynie i zaakceptowała niniejszy Regulamin.
Warunki Dodatkowe - oznaczają dodatkowe warunki, zgodnie z definicją zawartą w punkcie 2.6 poniżej.
Wiadomości Prywatne - oznaczają komunikację poprzez wymianę prywatnych wiadomości między Użytkownikami za pomocą systemu wiadomości dostępnego na Witrynie, z dostępem jedynie dla zarejestrowanych Użytkowników.
Witryna - oznacza stronę internetową Navelo.pl oraz wszystkie inne dostępne środki do korzystania z platformy Navelo.pl. Pojęcie "Witryna" obejmuje Usługi oraz wszelkie treści, narzędzia, cechy i funkcjonalności oferowane na platformie lub za jej pośrednictwem.
Zintegrowany System Płatności - oznacza system płatności online za Przedmioty dostępny dla Kupujących na Witrynie. Usługi te są świadczone przez Dostawcę Usług Płatniczych.
Zintegrowana Usługa Wysyłki (etykiety przedpłacone) - oznacza opcję transportu i dostawy Przedmiotów zakupionych za pomocą Witryny, gdy usługi transportu i dostawy są dostarczane przez jednego z dostawców usług wysyłki dostępnych do wyboru na Navelo.pl. Sprzedający może korzystać z etykiet przedpłaconej wysyłki generowanych na Witrynie
-
WPROWADZENIE
2.1 Witamy na Witrynie. Prosimy o dokładne zapoznanie się z niniejszym Regulaminem, który określa zasady i warunki korzystania z Witryny. Jeśli zgadzasz się z Regulaminem, zostaniesz uprawniony do korzystania z naszej Witryny jako Użytkownik, a także będziesz miał możliwość działania jako Kupujący i Sprzedający Przedmiotów na Witrynie. Jeśli nie zgadzasz się z Regulaminem, nie jesteś uprawniony do korzystania z Witryny.
2.2 Usługi. Navelo.pl działa jako pośrednik pomiędzy Kupującymi a Sprzedającymi, oferując Usługi Hostingowe. Dodatkowo, Navelo.pl oferuje usługę Ochrony Kupującego za opłatą, która ma zastosowanie do wszystkich Transakcji dokonywanych za pomocą przycisku "Kup teraz", a także Usługi Dodatkowe. Navelo.pl ponosi pełną odpowiedzialność za świadczenie swoich Usług zgodnie z warunkami określonymi w niniejszym Regulaminie. Jednakże Navelo.pl nie jest stroną w żadnych Transakcjach między Użytkownikami i nie dokonuje zakupów ani sprzedaży Przedmiotów prezentowanych na Witrynie.
2.3 Osoby Wyłączone. Osoby niepełnoletnie nie mogą korzystać z Witryny, która jest przeznaczona wyłącznie dla osób, które ukończyły 18 lat. Jeśli jesteś osobą niepełnoletnią, rodzic lub opiekun (osoba dorosła) może utworzyć konto i zaakceptować niniejszy Regulamin w Twoim imieniu. W takim przypadku osoba dorosła akceptująca Regulamin bierze pełną odpowiedzialność za korzystanie z Witryny przez osobę niepełnoletnią.
2.4 Odwiedzający. Jeśli jesteś Odwiedzającym Witryny, masz możliwość przeglądania Przedmiotów i innych Treści dostarczanych przez Użytkowników, a także innych informacji publikowanych na Witrynie. Nie zostaniesz jednak uważany za Użytkownika i nie będziesz miał dostępu do Usług. Mimo to, niniejszy Regulamin może być dla Ciebie źródłem informacji.
2.5 Zakładanie Konta. Aby dokonywać zakupów lub sprzedaży Przedmiotów na Witrynie oraz korzystać z Usług, musisz najpierw zarejestrować się na Witrynie i utworzyć Konto Użytkownika. Rejestrując się, zobowiązujesz się podać prawdziwe, dokładne, aktualne i kompletne informacje. Musisz również regularnie aktualizować informacje na swoim Koncie, aby były zawsze aktualne i kompleksowe. W trakcie procesu rejestracji będziesz proszony o podanie adresu e-mail, nazwy użytkownika (pseudonimu używanego na Witrynie) oraz hasła, które pozwolą Witrynie identyfikować Ciebie przy każdym dostępie. Navelo.pl wykorzystuje te dane zgodnie z Polityką Prywatności. W celu zabezpieczenia Konta Użytkownika i zapewnienia bezpieczeństwa innych Użytkowników, Navelo.pl może przeprowadzać weryfikację informacji zawartych na Koncie lub poprosić o dodatkowe informacje w ramach Procedur Bezpieczeństwa.
2.6 Warunki Dodatkowe Akceptując niniejszy Regulamin, potwierdzasz, że będziesz korzystać z Witryny zgodnie z postanowieniami Warunków Dodatkowych. Każde naruszenie Warunków Dodatkowych traktowane jest jako naruszenie niniejszego Regulaminu. W przypadku wszelkich rozbieżności między Warunkami Dodatkowymi a postanowieniami niniejszego Regulaminu, niniejszy Regulamin ma pierwszeństwo w zakresie tych rozbieżności.
2.7 Zasady i warunki osób trzecich. Niektóre funkcje Witryny wykorzystują narzędzia i usługi świadczone przez osoby trzecie, które mogą podlegać odrębnym warunkom i zasadom. Na przykład, aby korzystać ze Zintegrowanej Usługi Płatności, Użytkownik musi wyrazić zgodę na zasady i warunki Dostawcy Usług Płatniczych (więcej informacji o tym, w jaki sposób Użytkownicy są proszeni o potwierdzenie zasad i warunków Dostawcy Usług Płatniczych, znajduje się w punkcie 7.1). Jeśli narzędzia i usługi osób trzecich podlegają odrębnym warunkom, w ramach Witryny udostępniony będzie link do odpowiednich warunków. Takie odrębne warunki zostaną udostępnione Użytkownikowi w formacie umożliwiającym ich powielanie i przechowywanie w ramach odpowiednich usług stron trzecich i muszą zostać osobno zaakceptowane, jeśli Użytkownik chce korzystać z danych usług oferowanych przez strony trzecie.
2.8 Zmiany w Regulaminie. Z zastrzeżeniem punktu 2.9 poniżej, wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu będą wymagały uprzedniej zgody Użytkownika. W przypadku braku akceptacji zmian Regulaminu w ciągu 15 dni od daty powiadomienia o zmianach, Navelo.pl zastrzega sobie prawo do ograniczenia możliwości korzystania przez Użytkownika z Witryny do czasu zaakceptowania zaktualizowanego Regulaminu.
2.9 Jednostronne zmiany w Regulaminie. Navelo.pl może jednostronnie zmienić niniejszy Regulamin z ważnych powodów w celu:
a) dostosowania Regulaminu do obowiązujących lub przyjmowanych przepisów ustawowych lub wykonawczych, które (i) regulują produkty lub usługi oferowane przez Navelo.pl na podstawie niniejszego Regulaminu, (ii) mają wpływ na wykonywanie niniejszego Regulaminu, w zakresie w jakim pozostaje on niezgodny z tymi przepisami oraz z zastrzeżeniem, że nie dojdzie w ten sposób do zmiany postanowień niewiążących konsumenta zgodnie z art. 385(1) § 1 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny;
b) dostosowania Regulaminu do wszelkich orzeczeń sądowych, decyzji organów ochrony konsumentów lub innych właściwych organów, dotyczących Navelo.pl, o ile w ich wyniku stała się konieczna zmiana Regulaminu w zakresie w jakim pozostaje on niezgodne z tymi orzeczeniami i decyzjami oraz z zastrzeżeniem, że nie dojdzie w ten sposób do zmiany postanowień niewiążących konsumenta zgodnie z art. 385(1) § 1 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny;
c) zapobiegania nadużyciom, szkodom lub ze względów bezpieczeństwa;
d) odzwierciedlenia zmian w Usługach Navelo.pl zgodnie z Punktem 2.11;
e) odzwierciedlania zmian i rozwoju w sposobie prowadzenia działalności przez Navelo.pl;
f) odzwierciedlania zmian warunków rynkowych lub standardowych praktyk branżowych;
g) wprowadzanie zmian redakcyjnych do niniejszego Regulaminu (na przykład w celu poprawienia błędów gramatycznych lub ortograficznych), o ile zmiany te nie prowadzą do zmiany treści ani znaczenia niniejszego Regulaminu.
Jeśli Navelo.pl dokona jakiejkolwiek ze zmian określonych powyżej, Navelo.pl poinformuje Użytkowników o dokonanych zmianach na 15 dni przed datą ich wejścia w życie zmian, chyba że:
a) Navelo.pl jest prawnie zobowiązany do wprowadzenia zmian niezwłocznie lub w krótszym terminie;
b) zmiany są dokonywane zgodnie z punktem 2.9(g) powyżej, w którym to przypadku wejdą one w życie natychmiast.
Począwszy od daty wejścia w życie zmian, Użytkownik może nadal korzystać z Usług Navelo.pl zgodnie ze zmienionym Regulaminem. Zmiany nie będą stosowane z mocą wsteczną i nie będą miały wpływu na żadne wcześniejsze Transakcje dokonane w Witrynie. Zmiany te nie będą prowadzić do pogorszenia jakości ani zmiany charakterystyki Usług świadczonych na rzecz Użytkownika w zamian za cenę, którą Użytkownik już zapłacił Navelo.pl. Zmiany nie mogą również prowadzić do zwiększenia już uiszczonych opłat tytułem usług Ochrony Kupującego mających zastosowanie do poprzednich Transakcji.
Jeżeli Użytkownik nie zgadza się z proponowanymi zmianami, może w dowolnym momencie nieodpłatnie zakończyć swoją relację z Navelo.pl. W takim przypadku Navelo.pl będzie nadal wypełniać swoje zobowiązania w odniesieniu do wszelkich trwających Transakcji, które zostały już złożone przez Użytkownika w Witrynie.
2.10 Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu opublikowane w Witrynie będą miały natychmiastowe zastosowanie do tych Użytkowników, którzy ukończą proces rejestracji online po opublikowaniu takich zmian w Witrynie.
2.11 Navelo.pl może dodawać nowe Usługi, cechy i funkcjonalności do Usług, bez pogarszania jakości lub wprowadzania zmian na niekorzyść Użytkownika w stosunku do cech:
a) Usług świadczonych Użytkownikowi w zamian za cenę, którą Użytkownik już zapłacił Navelo.pl,
b) Usług Hostingowych oferowanych Użytkownikowi w odniesieniu do Ofert oraz Treści, które Użytkownik już zamieścił w Witrynie.
-
WYSTAWIANIE PRZEDMIOTÓW W WITRYNIE
3.1 Dozwolone Przedmioty. W ramach Witryny dopuszcza się wystawianie Przedmiotów, pod warunkiem że spełniają one wszystkie poniższe kryteria:
3.1.1 Przedmioty muszą należeć do jednej z kategorii wymienionych w Witrynie Navelo.pl;
3.1.2 Sprzedający musi być uprawniony do przeniesienia własności Przedmiotów;
3.1.3 Sprzedający nie może oferować do odsprzedaży przedmiotów zakupionych hurtowo ani przedmiotów sprzedawanych jako produkty dropshippingowe o niskiej wartości odsprzedaży;
3.1.4 Sprzedaż, posiadanie lub korzystanie z takich Przedmiotów nie może naruszać praw osób trzecich, musi być zgodne z prawami własności intelektualnej i nie może naruszać żadnego prawa lub regulacji lokalnych, krajowych ani międzynarodowych. Przedmioty muszą być produktami bezpiecznymi i nie mogą być podróbkami;
3.1.5 Przedmiot musi spełniać powszechnie stosowane na rynku, w zależności od charakteru Transakcji, wymagania dla tego typu Przedmiotów, chyba że pomiędzy Kupującym a Sprzedającym istnieje odmienne uzgodnienie;
3.1.6 Przedmioty muszą pozostawać zgodne z listą produktów oraz usług zabronionych i ograniczonych przez Dostawcę Usług Płatniczych;3.2 Dodawanie Oferty. Wystawianie Przedmiotu
3.2.1 W celu wystawienia Przedmiotu na Witrynie, Sprzedający musi spełnić wszystkie wymogi określone w Regulaminie Navelo.pl. Sprzedający musi uzupełnić formularz, wybierając odpowiednią kategorię, która najlepiej odpowiada Przedmiotowi, i dołączając co najmniej 3 (lub więcej, jeśli jest to wymagane, w zależności od Przedmiotu) wysokiej jakości zdjęcia przedstawiające Przedmiot. Nie jest dozwolone korzystanie z internetowych zdjęć znalezionych w Internecie ani z obrazów innych podobnych towarów. Opis i zdjęcia Przedmiotu muszą dokładnie odzwierciedlać rzeczywisty stan i wygląd Przedmiotu oraz informować o ewentualnych wadach, uszkodzeniach i zmianach wprowadzonych w Przedmiocie.
3.3 Oferta sprzedaży. Umieszczenie danego Przedmiotu na Witrynie, po jego opublikowaniu, stanowi ofertę sprzedaży tego Przedmiotu przez Sprzedającego, która może być przyjęta przez Kupującego.
3.4 Modyfikacja Oferty. Sprzedający, który wystawił Przedmiot, ma prawo do jego wycofania lub zmiany ceny w dowolnym momencie przed zawarciem umowy z Użytkownikiem w celu sprzedaży Przedmiotu.
3.5 Ranking domyślny. W trakcie przeszukiwania Przedmiotów przez Kupującego oferty są domyślnie sortowane według "trafności". Na Witrynie Kupujący może również wybrać sortowanie ofert według ceny lub daty. Jeśli Kupujący wybierze sortowanie według ceny i daty, jego preferencje uwzględniane będą nadal przy klasyfikacji ofert.
3.7 Usługi Dodatkowe. Sprzedający ma możliwość skorzystania z Usług Dodatkowych, takich jak usługi poprawiające widoczność Przedmiotów na Witrynie. Szczegółowe informacje na temat Usług Dodatkowych, w tym ich charakterystyka, będą dostępne w dedykowanych wpisach w Centrum Pomocy. Dodatkowe warunki dotyczące Usług Dodatkowych (jeśli takie będą istnieć) będą podlegać osobnej akceptacji przez Użytkownika.
-
KUPOWANIE PRZEDMIOTÓW W WITRYNIE
4.1 Zakup Przedmiotów
4.1.1 Kupujący mogą nabywać Przedmioty dostępne na Witrynie, korzystając z opcji "Kup teraz". Ochrona Kupującego świadczona przez Navelo.pl jest dostępna za dodatkową opłatą (więcej informacji w punkcie 5) i obejmuje każdą Transakcję dokonaną przy użyciu przycisku "Kup teraz". Po zakończeniu procesu składania zamówienia, Kupujący zawiera dwie odrębne umowy:
a) Umowa między Kupującym a Sprzedającym: Zarówno Kupujący, jak i Sprzedający uznają, że składając zamówienie, Kupujący zawiera prawnie wiążącą umowę z Sprzedającym, opierając się na: (i) opisie i zdjęciach Przedmiotu, (ii) warunkach uzgodnionych pomiędzy Kupującym a Sprzedającym, oraz (iii) odpowiednich postanowieniach zawartych w niniejszym Regulaminie. Kupujący zobowiązuje się do zapłaty za Przedmiot, a Sprzedający do przeniesienia własności Przedmiotu. Navelo.pl nie jest stroną tej umowy, a prawa konsumenta wynikające z europejskiego prawa ochrony konsumenta nie mają zastosowania do tej umowy.
b) Umowa między Navelo.pl a Kupującym w zakresie świadczenia usługi Ochrony Kupującego: Usługa Ochrony Kupującego jest dostępna za opłatą w każdym zakupie dokonanym za pomocą przycisku "Kup teraz" na Witrynie. Kupujący wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia usługi Ochrony Kupującego przez Navelo.pl niezwłocznie po zrealizowaniu zamówienia i zawarciu Transakcji ze Sprzedającym.4.2 Zakupy poza przyciskiem "Kup teraz"
4.2.1 Zakupy dokonane bez użycia przycisku "Kup teraz" odbywają się wyłącznie na ryzyko Użytkowników. Navelo.pl nie świadczy usług Ochrony Kupującego w odniesieniu do takich transakcji. W granicach dozwolonych przez prawo, Navelo.pl nie ponosi odpowiedzialności i zrzeka się wszelkiej odpowiedzialności wynikającej z lub związanej z zakupami dokonywanymi poza Witryną. Dla zapewnienia bezpieczeństwa Użytkownika i zawieranych przez niego transakcji, zalecamy dokonywanie zakupów za pomocą przycisku "Kup teraz" i unikanie transakcji poza Witryną.
4.3 Śledzenie Przesyłki
Navelo.pl udostępnia system online umożliwiający śledzenie paczki, który opiera się wyłącznie na informacjach dostarczonych przez dostawców usług przesyłkowych.
-
5 OCHRONA KUPUJĄCEGO
5.1 W ramach Ochrony Kupującego Kupujący korzysta z:
5.1.1 Polityki zwrotów Navelo.pl, która umożliwia Kupującemu żądanie zwrotu pieniędzy za Przedmioty utracone, uszkodzone lub Przedmioty Znacznie Różniące się od Opisu. Więcej informacji na temat polityki zwrotów znajduje się w punkcie 5.5;
5.1.2 Wsparcia udzielanego przez Dział Obsługi Klienta Navelo.pl, który może pomóc przy (i) wszelkich sprawach dotyczących Transakcji, korzystając z dostępu do danych Transakcji oraz udzielając Użytkownikom pomocy w związku z Transakcją, oraz (ii) sprawach dotyczących wysyłki, korzystając z dostępu do statusu wysyłki i danych śledzenia przesyłki oraz zapewniając kontakt z dostawcami zintegrowanych usług wysyłki Przedmiotu. Więcej informacji na temat wsparcia klienta znajduje się w punkcie 5.5;
5.1.3 Bezpieczne płatności za pomocą Zintegrowanego Systemu Płatności oraz ochrona Ceny Całkowitej, dzięki którym wszystkie płatności dokonane za pomocą Zintegrowanego Systemu Płatności są przechowywane na rachunku zastrzeżonym do momentu zakończenia Transakcji. Więcej informacji na temat bezpiecznych płatności oraz Zintegrowanego Systemu Płatności znajduje się w punkcie 6.5.2 Korzyści związane z Ochroną Kupującego są oferowane w pakiecie i nie są oferowane jako odrębne usługi.
5.3 Opłata za Ochronę Kupującego Kupujący zostanie poinformowany o całkowitej kwocie Opłaty za Ochronę Kupującego, która będzie miała zastosowanie do danej Transakcji, przed dokonaniem płatności.
5.4 Brak Ubezpieczenia
Należy zauważyć, że Ochrona Kupującego nie jest usługą ubezpieczeniową ani usługą ochrony prawnej. Ochrona Kupującego to usługa świadczona przez Navelo.pl i nie zastępuje praw ani gwarancji prawnych Kupującego. Kupujący może nadal korzystać z własnych praw i gwarancji prawnych niezależnie od Ochrony Kupującego.
5.5 Procedura Zwrotu w ramach Ochrony Kupującego
Ochrona Kupującego obejmuje prawo Kupującego do zwrotu pieniędzy w przypadku utraty lub uszkodzenia Przedmiotu podczas dostawy lub jeśli Przedmiot znacząco różni się od opisu. Aby skorzystać z tej procedury, Kupujący musi:
5.5.1 Okres Zgłaszania Sporu
Kupujący musi zgłosić problem Navelo.pl, klikając przycisk "Mam problem" w oknie Wiadomości Prywatnych i zakończyć procedurę zgłaszania problemu w ciągu jednego (1) dnia od momentu, w którym Kupujący otrzymał powiadomienie od Navelo.pl:
(i) że Przedmiot powinien zostać dostarczony; lub
(ii) że przesyłka prawdopodobnie została zagubiona;
Ten jednodniowy okres, w którym można zgłosić spór, nazywa się "Okresem Zgłaszania Sporu". Zgłoszenie problemu w Okresie Zgłaszania Sporu spowoduje wstrzymanie Transakcji i zatrzymanie całkowitej kwoty na rachunku przeciwnego użytkownika do rozwiązania problemu. Jeśli Kupujący nie zgłosi problemu w Okresie Zgłaszania Sporu, Transakcja zostanie uznana za zakończoną, a cena zakupu Przedmiotu oraz opłata za wysyłkę (jeśli stosuje się opcję inną niż Zintegrowana Usługa Wysyłki z etykietami przedpłaconymi) zostaną wydane Sprzedającemu5.5.2 Przedmioty Utracone lub Uszkodzone w transporcie
Jeśli Kupujący nie otrzyma Przedmiotu lub Przedmiot zostanie uszkodzony w trakcie dostawy, Kupujący musi powiadomić Navelo.pl w Okresie Zgłaszania Sporu. Jeśli zostanie potwierdzone, że Przedmiot został utracony lub uszkodzony podczas transportu, Kupujący otrzyma zwrot Ceny Całkowitej na Navelo.pl. W przypadku sporów dotyczących utraty lub uszkodzeń Przedmiotu w transporcie, informacje dostarczone przez dostawcę usług wysyłki będą miały pierwszeństwo, chyba że Użytkownik dostarczy Navelo.pl dowody przeczące tym informacjom, w odpowiednim czasie lub przed dostarczeniem takich dowodów.
5.5.3 Przedmiot Znacznie Różniący się od Opisu
Jeśli Przedmiot znacząco różni się od opisu i zdjęć przedstawionych przez Sprzedającego w ofercie, uznaje się go za "Znacznie Różniący się od Opisu". Obejmuje to sytuacje, gdy Przedmiot nie jest zgodny z opisem lub zdjęciami w ofercie, takie jak:
- - Posiada uszkodzoną, pomalowaną, połamaną, pękniętą lub krzywą ramę spawaną.
- - Ma amortyzator innego rodzaju niż opisany.
- - Różni się osprzętem od opisu.
- - Posiada inny amortyzator niż opisany lub wykazuje rysy na powierzchni lagi amortyzatora, pęknięcia lub wykazuje wyciek oleju lub innej substancji smarującej.
Jednakże, Przedmiot nie zostanie uznany za Znacznie Różniący się od Opisu, jeśli różnice między otrzymanym Przedmiotem a opisem oraz zdjęciami są marginalne, nie wpływają na sposób korzystania z Przedmiotu ani nie naruszają uzasadnionych oczekiwań Kupującego opartych na opisie i zdjęciach Przedmiotu.
Jeśli Kupujący uważa, że otrzymany Przedmiot znacznie różni się od opisu, musi zgłosić ten problem Navelo.pl w Okresie Zgłaszania Sporu i przestrzegać procedury opisanej w następujących punktach:5.5.3.1 Jeśli Sprzedający zdecyduje się na zwrot środków Kupującemu, Transakcja zostanie anulowana, a Kupujący otrzyma zwrot Ceny Całkowitej.
5.5.3.2 Jeśli Sprzedający zażąda zwrotu Przedmiotu poprzez procedurę zwrotu, Kupujący będzie musiał wybrać metodę wysyłki zwrotnego Przedmiotu i odesłać go do Sprzedającego w ciągu 5 dni. Kupujący ponosi koszty zwrotu Przedmiotu, chyba że uzgodniono inaczej z Sprzedającym. Jeśli Kupujący wybierze zwrot Przedmiotu przy użyciu etykiety zintegrowanej usługi wysyłki zwrotnej zakupionej na Navelo.pl, Kupujący musi użyć automatycznie wygenerowanej etykiety przedpłaconej do zwrotu Przedmiotu.
5.5.3.3
a) Jeżeli którykolwiek z Użytkowników zgłosi problem działowi obsługi klienta Navelo.pl lub jeśli Sprzedający nie podejmie działań zgodnie z punktami 5.5.3.1 i 5.5.3.2 w ciągu 14 dni od zgłoszenia problemu przez Kupującego, problem zostanie rozstrzygnięty przez dział obsługi klienta Navelo.pl. Dział ten oceni, czy Przedmiot znacznie różni się od opisu na podstawie informacji i dowodów dostarczonych przez Kupującego i Sprzedającego oraz może zażądać dodatkowych informacji od Użytkowników.
b) Jeśli Navelo.pl ustali, że Przedmiot znacznie różni się od opisu, Sprzedający będzie miał 2 dni na podjęcie działań zgodnie z punktami 5.5.3.1 lub 5.5.3.2 powyżej. Jeśli Sprzedający nie podejmie żadnych działań w ciągu 2 dni, Transakcja zostanie anulowana, a Kupujący otrzyma zwrot Ceny Całkowitej.
Jeśli Navelo.pl stwierdzi, że Przedmiot nie różni się znacznie od opisu, Transakcja zostanie zakończona, a cena zakupu Przedmiotu oraz opłata za wysyłkę (jeśli zastosowano opcję inną niż Zintegrowana Usługa Wysyłki z etykietami przedpłaconymi) zostaną przekazane Sprzedającemu.5.5.3.4 W przypadku anulowania Transakcji bez zwrotu Przedmiotu zgodnie z powyższymi zasadami, Użytkownicy mogą nadal komunikować się bezpośrednio w celu uzgodnienia zwrotu Przedmiotu, a Navelo.pl nie będzie już pośredniczyć ani udzielać dalszej pomocy.
5.5.3.5 Przedmiot Podrobiony. W szczególnym przypadku, gdy Kupujący twierdzi, że Przedmiot jest podrobiony, Navelo.pl poprosi zarówno Kupującego jak i Sprzedającego, by przedstawili informacje na poparcie swoich stanowisk w terminie 24 godzin od przesłania przez Navelo.pl wezwania do przedstawienia informacji. Jeżeli Navelo.pl wskaże taką potrzebę, może poprosić o dodatkowe informacje zarówno od Kupującego, jak i/lub Sprzedającego. Navelo.pl podejmuje ostateczną decyzję indywidualnie dla każdego przypadku na podstawie wszystkich dostępnych mu informacji, a Kupujący oraz Sprzedający, zobowiązują się respektować poniższe decyzje podjęte przez Navelo.pl:
a) Jeżeli nie ma powodów, by kwestionować autentyczność Przedmiotu, Transakcja zostaje zakończona, cena zakupu Przedmiotu, a także opłata za wysyłkę (jedynie, gdy skorzystano z opcji wysyłki innej niż Zintegrowana Usługa Wysyłki (przedpłacone etykiety wysyłkowe)) zostaną wydane na rzecz Sprzedającego.
b) Jeżeli nie ma dostatecznych informacji pozwalających Navelo.pl ustalić, czy Przedmiot jest podrobiony, Kupujący i Sprzedający zostaną powiadomieni, że sprawa jest niejednoznaczna, Kupujący zostanie poproszony o zwrócenie Przedmiotu Sprzedającemu. Zastosowanie będzie miała procedura opisana w punkcie 5.5.3.3 b) oraz 5.5.3.4 powyżej.
c) Jeżeli istnieją mocne, obiektywne i konkretne oznaki, że otrzymany Przedmiot jest podrobiony, Transakcja zostanie anulowana a Kupujący będzie uprawniony do otrzymania zwrotu pieniędzy bez wysyłania Przedmiotu z powrotem do Sprzedającego.5.5.4Brak Możliwości Zwrotu Kupujący nie jest uprawniony do otrzymania zwrotu pieniędzy w ramach Ochrony Kupującego, a cena zakupu Przedmiotu, a także opłata za wysyłkę (tylko w przypadku, gdy zastosowano opcję wysyłki inną niż Wysyłka zintegrowana (przedpłacone etykiety wysyłkowe)) zostanie wydana Sprzedającemu, jeśli:
(i) zgodnie z procedurą opisaną powyżej w punkcie 5.5.3 Navelo.pl stwierdzi, że Przedmiot nie jest Znacznie Różniący się od Opisu;
(ii) Kupujący nie zgłosi problemu Navelo.pl w Okresie Zgłaszania Sporu w sposób opisany powyżej w punkcie 5.5.1;
(iii) Przedmiot został uszkodzony, wyprany, wykorzystany, przetestowany lub zmodyfikowany w jakikolwiek sposób przez Kupującego; lub
(iv) Kupujący już potwierdził, że Przedmiot spełnia jego oczekiwania, wciskając przycisk „Wszystko jest Ok” w sekcji Wiadomości Prywatnych Kupującego ze Sprzedającym;
(v) Kupujący nie dostarczył wystarczającego dowodu w terminie wymaganym przez dział obsługi klienta Navelo.pl, że przedmiot został uszkodzony w transporcie (wystarczający dowód uznany za wymagany przez danego dostawcę usług wysyłkowych w jego Regulaminie).5.6 W przypadku, gdy Przedmiot, który ma zostać zwrócony, został zakupiony od tego samego Sprzedającego w tym samym czasie jako część większego "Zestawu", Kupujący zobowiązany jest zwrócić wszystkie Przedmioty wchodzące w skład tego Zestawu i otrzyma zwrot pieniędzy za wszystkie Przedmioty wchodzące w jego skład.
5.7 Użytkownicy wyrażają zgodę na przestrzeganie procedury zwrotów w ramach Ochrony Kupującego oraz na współpracę z Navelo.pl w celu umożliwienia Navelo.pl podjęcia decyzji w sprawach związanych z Ochroną Kupującego, opartych na obiektywnych kryteriach określonych w niniejszym Regulaminie. W przypadku, gdy Użytkownicy osiągną porozumienie po zgłoszeniu sprawy do Navelo.pl, zobowiązują się poinformować Dział Obsługi Klienta Navelo.pl o rozwiązaniu problemu.
5.8 Użytkownicy mają prawo skorzystać z procedury reklamacyjnej dotyczącej decyzji podjętych przez Navelo.pl zgodnie z punktem 15 niniejszego Regulaminu.
-
PŁATNOŚCI ZA PRZEDMIOTY
6.1 Bezpieczne płatności za pomocą Zintegrowanego Systemu Płatności. Navelo.pl nawiązało umowę z Dostawcą Usług Płatniczych, która umożliwia przetwarzanie płatności dokonywanych przy użyciu Zintegrowanego Systemu Płatności oraz przechowywanie informacji dotyczących kart kredytowych, kart debetowych i innych dostępnych metod płatności w Witrynie. Aby skorzystać z Zintegrowanego Systemu Płatności, Użytkownik jest proszony o zawarcie umowy bezpośrednio z Dostawcą Usług Płatniczych i zaakceptowanie jego warunków i zasad (więcej informacji można znaleźć w punkcie 7.1).
6.2 Akceptowane metody płatności. Płatność za Cenę Całkowitą może być dokonana za pomocą kart kredytowych, kart debetowych lub innych dostępnych w danym okresie metod płatności dostępnych w Witrynie. W przypadku, gdy Użytkownik poda informacje o karcie kredytowej, karcie debetowej lub innej metodzie płatności, które budzą podejrzenia co do ich przynależności do osoby trzeciej, Użytkownik może być poproszony o dostarczenie dodatkowych dowodów potwierdzających, że karta kredytowa, karta debetowa lub inna metoda płatności należy do niego (analogicznie dotyczy to płatności za Usługi Dodatkowe zgodnie z punktem 3.7.2). Jeśli Kupujący ma dostępne środki w swoim e-portfelu (Portfel Navelo.pl), zostaną one automatycznie pobrane w celu dokonania zakupu w Witrynie od innego Użytkownika. Jeśli Kupujący nie ma wystarczających środków w swoim e-portfelu (Portfel Navelo.pl), aby pokryć pełną kwotę, może uiścić brakującą część, korzystając z innych dostępnych metod płatności.
6.3 Przechowywanie Ceny Całkowitej. Cena Całkowita jest przechowywana na rachunku zastrzeżonym obsługiwanym przez Dostawcę Usług Płatniczych. Po rozpoczęciu Transakcji, Dostawca Usług Płatniczych pobiera środki od Kupującego na rzecz Sprzedającego i przechowuje je na rachunku zastrzeżonym do wypłaty. Navelo.pl pomaga Użytkownikom w korzystaniu z usług świadczonych przez Dostawcę Usług Płatniczych i służy bezpośrednią pomocą Użytkownikom. Należy jednak zauważyć, że Navelo.pl nie oferuje Użytkownikom żadnych usług przetwarzania płatności. Użytkownicy są wyłącznie odpowiedzialni za podawanie właściwych informacji dotyczących kart kredytowych, kart debetowych i innych dostępnych metod płatności w Witrynie. Navelo.pl niniejszym zrzeka się wszelkiej odpowiedzialności za informacje dostarczone przez Użytkowników, zgodnie z zakresem przewidzianym przez obowiązujące prawo.
6.4 Płatności w różnych walutach. Jeśli korzystasz z Usługi Przeliczania Waluty, cena Przedmiotu, opłata za dostawę, opłata za Ochronę Kupującego oraz wszelkie związane z nimi podatki wyświetlane w Witrynie uwzględniają już kurs wymiany walut i opłatę za przeliczenie, które są uzależnione od banku Kupującego.
6.5 Zakończenie Transakcji. Cena Całkowita, którą Kupujący zapłacił, zostaje przechowywana przez Dostawcę Usług Płatniczych na specjalnie zastrzeżonym rachunku, aż do momentu zakończenia Transakcji. Transakcja jest zamykana w jednym z następujących przypadków:
(i) Kiedy Kupujący kliknie przycisk "Wszystko jest ok" w Okresie Zgłaszania Sporu;
(ii) Automatycznie po upływie Okresu Zgłaszania Sporu, jeśli Kupujący nie zgłosi problemu za pośrednictwem procedury "Mam problem" w Okresie Zgłaszania Sporu;
(iii) Po rozwiązaniu zgłoszonego problemu w Okresie Zgłaszania Sporu. W momencie zakończenia Transakcji, cena zakupu Przedmiotu oraz opłata za dostawę (o ile dotyczy, a wybrano inną opcję dostawy niż Wysyłka Zintegrowana (przedpłacone etykiety wysyłkowe)) zostają natychmiast przekazane z rachunku zastrzeżonego przez Dostawcę Usług Płatniczych do e-portfela (Portfel Navelo.pl) Sprzedającego. Użytkownik ma również możliwość przelania tych środków ze swojego e-portfela (Portfel Navelo.pl) na swoje osobiste konto bankowe przy użyciu Dostawcy Usług Płatniczych, bez dodatkowych opłat. Jednakże, w celu przelania środków przy pierwszym wypłacie, Użytkownik musi dostarczyć dane swojego konta bankowego. Więcej informacji na temat funkcji e-portfela (Portfel Navelo.pl) można znaleźć w punkcie 7.6.6 Ograniczenia w Korzystaniu z Zintegrowanego Systemu Płatności:
6.6.1 Zakaz Korzystania przez Osoby Trzecie. Użytkownik ma prawo korzystać z Zintegrowanego Systemu Płatności wyłącznie w celu sprzedaży Przedmiotów we własnym imieniu. Nie wolno Użytkownikowi odsprzedawać, wynajmować ani w żaden inny sposób umożliwiać osobom trzecim korzystania z Zintegrowanego Systemu Płatności w celu przyjmowania płatności za usługi świadczone przez te osoby trzecie.
6.6.2 Wyłącznie Dozwolone Przedmioty. Zintegrowany System Płatności może być używany wyłącznie do przeprowadzania Transakcji dotyczących Przedmiotów dostępnych na Witrynie i nie może być stosowany do innych produktów ani usług.6.7 Waluta; Podatki. Wszystkie ceny podawane są w lokalnej walucie Użytkownika i zawierają obowiązujący podatek VAT.
-
E-PORTFEL (PORTFEL Navelo.pl)
7.1 Zakładanie E-portfela (Portfel Navelo.pl). E-portfel (Portfel Navelo.pl) jest usługą płatniczą świadczoną przez Dostawcę Usług Płatniczych. Tworząc e-portfel (Portfel Navelo.pl), zawierasz bezpośrednią umowę z Dostawcą Usług Płatniczych i akceptujesz jego warunki i zasady. Podczas zakładania e-portfela (Portfel Navelo.pl) będziesz proszony o potwierdzenie tej umowy. W przypadku pierwszej transakcji sprzedaży, Sprzedający zostanie poproszony o utworzenie e-portfela (Portfel Navelo.pl), podając swoje dane, takie jak imię, nazwisko, data urodzenia, adres i numer telefonu (jeśli jest to konieczne). Jeśli Sprzedający nie zrobi tego w ciągu pięciu (5) dni, transakcja sprzedaży zostanie anulowana. Sprzedający ma również możliwość utworzenia e-portfela (Portfel Navelo.pl) z własnej inicjatywy przed dokonaniem pierwszej transakcji sprzedaży, przechodząc do ustawień konta (wybierz „Portfel”, a następnie kliknij „Aktywuj Portfel”) i podając wymagane informacje.
7.2 Weryfikacja KYC. Po utworzeniu e-portfela (Portfel Navelo.pl) oraz osiągnięciu odpowiednich progów finansowych, użytkownicy podlegają procedurom regulacyjnym Dostawcy Usług Płatniczych, takim jak weryfikacja tożsamości i inne wymagania związane z procedurą "Know Your Customer" (KYC) - "Poznaj swojego klienta". Progi finansowe są ustalane przez Dostawcę Usług Płatniczych i zależą od wartości transakcji dokonywanych przez użytkownika (informacje o progach finansowych dostępne są tutaj). Dodatkowo Dostawca Usług Płatniczych może przeprowadzić weryfikację KYC w przypadku użytkownika, który nie osiągnął ustalonych progów, jeśli istnieje podejrzenie, że użytkownik ten uczestniczy w potencjalnie oszukańczych lub podejrzanych działaniach. W celu weryfikacji tożsamości użytkownika, może być wymagane dostarczenie dodatkowych informacji (takich jak kopia paszportu, dowodu osobistego, prawa jazdy lub wyciągu z konta bankowego) zgodnie z wytycznymi Dostawcy Usług Płatniczych (więcej informacji dostępnych tutaj). Jeśli użytkownik nie dostarczy wymaganych dokumentów, e-portfel użytkownika (Portfel Navelo.pl) może zostać zawieszony, a użytkownik nie będzie mógł wypłacić środków do czasu potwierdzenia swojej tożsamości. Dostawca Usług Płatniczych może również zawiesić możliwość dokonywania transakcji z e-portfela użytkownika (Portfel Navelo.pl). Jeśli użytkownik podejrzany jest o nielegalne działania, takie jak przesłanie fałszywego dokumentu lub podjęcie innych nielegalnych działań, o których mowa w punkcie 12.3, a Dostawca Usług Płatniczych uzna takiego użytkownika za oszusta, użytkownik nie będzie mógł ponownie poddać się procedurze KYC ani uzyskać dostępu do swoich środków (więcej informacji tutaj).
7.3 Przelew środków z e-portfela (Portfel Navelo.pl). Użytkownicy mogą dokonywać przelewów środków z e-portfela (Portfel Navelo.pl) na swoje rachunki bankowe za pośrednictwem Dostawcy Usług Płatniczych. Aby skorzystać z tej opcji, użytkownik musi dodać numer swojego rachunku bankowego, imię i nazwisko oraz adres rozliczeniowy w ustawieniach swojego konta użytkownika. Przelewy
-
WYSYŁKA PRZEDMIOTÓW I ODSZKODOWANIE DLA SPRZEDAJĄCEGO
8.1 Opcje Wysyłki. Navelo.pl nie świadczy usług przesyłki. Dostępne opcje wysyłki są opisane . Navelo.pl może w dowolnym momencie dodawać, zawieszać lub usuwać dostawców usług wysyłki z listy dostępnych opcji dla użytkowników. Zarówno Sprzedający, jak i Kupujący ponoszą odpowiedzialność za zapoznanie się i zaakceptowanie warunków i zasad dostawcy usług wysyłki. Kupujący wybiera opcję wysyłki podczas składania zamówienia, a Sprzedający musi użyć opcji wysyłki wybranej przez Kupującego; w przeciwnym razie transakcja zostanie anulowana.
8.1.1 Wysyłka Zintegrowana (przedpłacone etykiety wysyłkowe). W przypadku opcji Wysyłka Zintegrowana (przedpłacone etykiety wysyłkowe), Sprzedający musi użyć automatycznie wygenerowanej przedpłaconej etykiety wysyłkowej, aby wysłać Przedmiot; w przeciwnym razie transakcja zostanie anulowana. Po potwierdzeniu, że Przedmiot został utracony lub uszkodzony w transporcie, Sprzedający otrzyma odszkodowanie od Navelo.pl. Limity odszkodowań dla Sprzedających można znaleźć tutaj. Navelo.pl przeprowadzi Sprzedającego przez proces wnioskowania o odszkodowanie i poinformuje go o konieczności podjęcia jakichkolwiek działań lub dostarczenia niezbędnych informacji, a także określi odpowiednie terminy. W przypadku sporu dotyczącego utraty lub uszkodzenia Przedmiotu podczas transportu, informacje dostarczone przez dostawcę wysyłki będą uważane za wiarygodne, chyba że Użytkownik dostarczy Navelo.pl dowody przeciwnie bądź do momentu dostarczenia takich dowodów.
8.1.2 W przypadku innych dostępnych opcji wysyłki, Sprzedający może być uprawniony do odszkodowania za utracony lub uszkodzony Przedmiot, do limitu odszkodowania określonego przez danego dostawcę usług wysyłki zgodnie z warunkami tego dostawcy. Odszkodowanie dla Sprzedających będzie obsługiwane bezpośrednio przez dostawcę usług wysyłki, a Sprzedający musi postępować zgodnie z procedurami dostawcy usług wysyłki.
8.2 Opłaty za Wysyłkę. Opłaty za wysyłkę są pobierane od Kupującego wraz z ceną Przedmiotu i opłatą za Ochronę Kupującego. Odpowiednie opłaty za wysyłkę zostaną wyraźnie wskazane Kupującemu przed dokonaniem zakupu. Opłaty za wysyłkę mogą się różnić w zależności od zamówienia, uwzględniając takie czynniki jak rozmiar paczki, trasa wysyłki, dostawca usług wysyłki i ewentualne zniżki.
8.3 Obowiązek Wysyłki. Po dokonaniu zapłaty przez Kupującego, Navelo.pl informuje Sprzedającego, że ma on obowiązek wysłać Przedmiot do Kupującego w ciągu pięciu (5) dni roboczych. Jeśli Kupujący nie wysyła Przedmiotu w tym terminie, Navelo.pl może anulować transakcję i polecić Dostawcy Usług Płatniczych zwolnienie Ceny Całkowitej przechowywanej na rachunku zastrzeżonym na rzecz Kupującego. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za prawidłowe opakowanie Przedmiotów.
-
INTERAKCJE I WIADOMOŚCI NA WITRYNIE
9.1 Wiadomości Prywatne
Wymiana Wiadomości Prywatnych między Użytkownikami służy wyłącznie do komunikacji dotyczącej Przedmiotów dostępnych na Witrynie. Użytkownik, który wysyła Wiadomość Prywatną do innego Użytkownika, musi upewnić się, że nie zawiera ona:
a. reklam lub innych form promocji;
b. spamu, wirusów lub robaków;
c. masowych wiadomości mailingowych do więcej niż pięciu Użytkowników lub wielokrotnego przesyłania tej samej wiadomości do Użytkowników, którzy nie wyrazili na to zgody;
d. treści sprzecznych z dobrymi standardami moralnymi lub zagrażających bezpieczeństwu publicznemu;
e. treści obraźliwych, nieodpowiednich, zniesławiających lub naruszających niniejszy Regulamin lub interesy innych Użytkowników;
f. treści niezgodnych z prawem lub mających na celu szkodzenie innym Użytkownikom lub Witrynie;
g. treści stanowiących nękanie w jakiejkolwiek formie.
Navelo.pl może używać automatycznego oprogramowania i algorytmów do wykrywania treści, które naruszają standardy moralne lub zagrażają bezpieczeństwu publicznemu w Wiadomościach Prywatnych lub wskazują na oszukańcze zachowanie. W przypadku wykrycia takich treści przez automatyczne oprogramowanie, Navelo.pl może:
(i) zablokować Wiadomość Prywatną i ukryć ją przed Użytkownikiem, do którego została wysłana;
(ii) udzielić ostrzeżenia nadawcy Wiadomości Prywatnej, przypominając o obowiązku przestrzegania Regulaminu, i poinformować o możliwych dalszych krokach opisanych w punkcie 12, takich jak zawieszenie Konta Użytkownika w przypadku kolejnych naruszeń.
Użycie przez Navelo.pl takiego automatycznego oprogramowania nie oznacza zobowiązania do aktywnego monitorowania działań ani treści na Witrynie i nie powoduje powstania odpowiedzialności Navelo.pl, w zakresie dopuszczalnym przez obowiązujące prawo. -
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
10.1 Wszyscy Użytkownicy są pełni odpowiedzialni za wszelkie informacje, które zamieszczają na Witrynie oraz za Przedmioty, które oferują, sprzedają lub przekazują innym Użytkownikom. To obejmuje opisy, zdjęcia, filmy, a także wszelkie inne informacje (zwane "Treściami"). Użytkownicy są odpowiedzialni za dokładność Treści i za wszelkie deklaracje składane Kupującym i innym Użytkownikom. Użytkownicy ponoszą również pełną odpowiedzialność za Transakcje zawierane z innymi Użytkownikami oraz za wszelkie spory wynikające z tych Transakcji, z wyjątkiem sporów wynikających z niewywiązywania się przez Navelo.pl z obowiązków wynikających z niniejszego Regulaminu
10.2 Użytkownicy muszą przestrzegać wszystkich obowiązujących przepisów, zasad i regulacji podczas korzystania z Witryny. Muszą się w szczególności powstrzymać od:
a. naruszania praw osób trzecich;
b. naruszania praw własności intelektualnej lub wystawiania podrabianych Przedmiotów;
c. oferowania Przedmiotów niezgodnych z prawem lub regulacjami;
d. podżegania do wykroczeń, przestępstw, dyskryminacji, nienawiści lub przemocy ze względu na rasę, pochodzenie etniczne lub narodowość;
e. przekazywania fałszywych lub poufnych informacji;
f. publikowania treści zniesławiających;
g. dopuszczania się działań, które mogą narazić nieletnich na niebezpieczeństwo;
h. publikowania danych osobowych innych osób lub naruszania prawa do prywatności;
i. przywłaszczania sobie cudzej tożsamości;
j. przesyłania lub wprowadzania wszelkich nielegalnych, fałszywych lub nieprawdziwych Treści.
Użytkownicy muszą działać w dobrej wierze.10.3 Navelo.pl działa jedynie jako pośrednik pomiędzy Kupującymi a Sprzedającymi. W przypadku zgłoszenia przez Użytkownika lub Odwiedzającego nieodpowiedniego zachowania innego Użytkownika lub Odwiedzającego, Navelo.pl może udzielić pomocy poszkodowanej stronie i współpracować z lokalnymi władzami, jeśli zajdzie taka konieczność. W przypadku naruszenia przez Użytkownika niniejszego Regulaminu lub innych przepisów, Użytkownik ponosi odpowiedzialność za wynikające z tego straty osób trzecich lub Navelo.pl, z zastrzeżeniem przypadków naruszenia Regulaminu. Navelo.pl nie ponosi odpowiedzialności za:
a. działania lub zaniechania Użytkowników;
b. poprawność i zgodność z prawem Treści;
c. bezpieczeństwo, jakość i zgodność z opisem Przedmiotów oferowanych i sprzedawanych za pośrednictwem Witryny;
d. wszelkie problemy dotyczące Transakcji, z wyjątkiem przypadków opisanych w Ochronie Kupującego.10.4 Jeśli Użytkownik lub Odwiedzający zauważy Treści na Witrynie, które aprobują zbrodnie przeciwko ludzkości, nawołują do nienawiści rasowej i/lub przemocy, związane są z pornografią dziecięcą lub jakimkolwiek innym nielegalnym działaniem, Navelo.pl musi być o tym niezwłocznie poinformowane przez:
1: Skontaktowanie się z Navelo.pl za pomocą formularza kontaktowego.
2: Wysłanie wiadomości e-mail na adres [email protected].
W przypadku zgłoszenia takich treści, Navelo.pl zastrzega sobie prawo do natychmiastowego zawieszenia konta Użytkownika (w tym wszelkich Transakcji w toku) i usunięcia Treści, zgodnie z postanowieniami punktu 12 Regulaminu.10.5 Jeśli Użytkownik uważa, że jakakolwiek Treść może naruszać niniejszy Regulamin, jego prawa lub prawa osób trzecich (np. podrabianie, zniesławianie, naruszanie prawa do prywatności, problemy z bezpieczeństwem produktu), Użytkownik może powiadomić o tym Navelo.pl poprzez:
3: Skontaktowanie się z Navelo.pl za pomocą formularza kontaktowego.
4: Wysłanie wiadomości e-mail na adres [email protected].10.7 Osoby, które są uprawnione do praw własności intelektualnej, mogą składać powiadomienia o naruszeniach tych praw, wypełniając odpowiedni formularz dostępny tutaj.
10.8 Jeżeli pojawią się problemy związane z bezpieczeństwem produktu w odniesieniu do Przedmiotu, zaleca się Użytkownikom, aby zaprzestali korzystania z tego Przedmiotu.
10.9 Navelo.pl nie ponosi odpowiedzialności za żadne zobowiązania podatkowe ani obowiązki sprawozdawcze, które mogą wyniknąć dla Użytkowników z powodu ich aktywności na Witrynie. W przypadku Transakcji dokonywanych za pośrednictwem Witryny, Użytkownicy samodzielnie ponoszą odpowiedzialność za wszelkie obowiązki podatkowe i sprawozdawcze, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
10.10 Zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa i uregulowaniami, Navelo.pl podejmuje wszelkie odpowiednie środki w celu ochrony bezpieczeństwa dostarczonych przez Użytkowników danych oraz w celu zapobieżenia sytuacjom, w których Usługi Navelo.pl mogłyby naruszać dane i oprogramowanie przechowywane na komputerach, tabletach lub smartfonach Użytkowników. Niemniej jednak, nawet przy podjęciu przez Navelo.pl odpowiednich środków zgodnie z wymogami praw, systemy Navelo.pl nadal mogą być narażone na nieprzewidywalne zdarzenia, takie jak cyberataki lub naruszenia bezpieczeństwa wpływające na transmisję danych lub jakość i prędkość transmisji danych. W takich sytuacjach zdecydowanie zaleca się Użytkownikom, aby podjęli wszelkie odpowiednie środki w celu ochrony swoich danych i/lub oprogramowania, szczególnie przed infekcjami wirusowymi obecnymi w Internecie.
-
OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKA
11.1 Podczas korzystania z Usług, Navelo.pl podejmuje działania w celu zapewnienia Użytkownikom bezpiecznego dostępu do Witryny. Bezpieczne i niezawodne korzystanie z Witryny stanowi integralny element świadczonych Usług. Jednakże bezpieczeństwo w dużej mierze zależy od zachowań Użytkowników. Dlatego też, podczas korzystania z Witryny, Użytkownicy zobowiązani są przestrzegać zasad określonych w niniejszym Regulaminie, w tym w punkcie 11 oraz w punktach 12.2 i 12.3 poniżej.
11.2 Użytkownicy zobowiązani są do przestrzegania poniższych zasad, a Odwiedzający powinni ich przestrzegać:
a. Rejestracja w Witrynie powinna odbyć się przy użyciu prawdziwych informacji (w szczególności imienia, nazwiska i adresu e-mail).
b. Każdy Użytkownik może zarejestrować tylko jedno Konto i nie powinien tworzyć więcej niż jednego Konta, chyba że osoba trzecia uzyskała dostęp do Konta Użytkownika, wtedy konieczne jest poinformowanie o tym Navelo.pl oraz zablokowanie poprzedniego Konta.
c. Korzystanie z Witryny i/lub Usług w celu podejmowania bezprawnych lub oszukańczych działań lub transakcji jest zabronione.
d. Podczas korzystania z Witryny, Użytkownicy powinni dostarczać obiektywne, dokładne, wyczerpujące i szczegółowe informacje dotyczące oferowanych Przedmiotów.
e. Cena sprzedaży Przedmiotów i inne informacje o nich muszą być prawidłowe.
f. Kopiowanie treści lub informacji pochodzących z Witryny i/lub udostępnianych przez Navelo.pl lub innych Użytkowników Witryny jest niedozwolone.
g. Użytkownicy nie mogą wykorzystywać treści lub informacji z Witryny w sposób sprzeczny z prawem.11.3 Podczas korzystania z Witryny, Użytkownicy oraz Odwiedzający nie mogą:
a. Udostępniać, publikować lub w inny sposób posługiwać się mylącymi lub nieprawidłowymi informacjami i/lub danymi.
b. Zachęcać do zakupu towarów, których sprzedaż lub posiadanie jest zabronione lub ograniczone.
c. Wykorzystywać zdjęć, do których nie posiadają praw własności intelektualnej (np. znalezione w Internecie) lub które zawierają linki do innych witryn internetowych.
d. Wykorzystywać zdjęć, na których widoczne są osoby inne niż dany Użytkownik, chyba że te osoby wyraziły na to zgodę.
e. Publikować Treści promujące terroryzm, rasizm, rewizjonizm, ksenofobię, homofobię, seksizm, mowę nienawiści, dyskryminację, handel ludźmi, przestępczość zorganizowaną, nielegalne organizacje, samookaleczanie, samobójstwo, tortury, okrucieństwa wobec zwierząt, usprawiedliwianie zbrodni wojennych, wykorzystywanie seksualne dzieci i/lub dorosłych, sekt.
f. Oferować, sprzedawać, kupować lub przekazywać Przedmioty naruszające prawa własności intelektualnej osób trzecich, takie jak znaki towarowe i inne oznaczenia, w zakresie w jakim są chronione przez obowiązujące przepisy prawa.
g. Naruszać prawa własności i/lub prawa osobiste osób trzecich, w tym prawa własności intelektualnej.
h. Naruszać obowiązujące przepisy prawa i/lub regulacje.
i. Działać w sposób sprzeczny z bezpieczeństwem publicznym i dobrymi standardami moralnymi.
j. Używać programów i/lub plików komputerowych, które zawierają wirusy lub które mogą zakłócić normalne funkcjonowanie Witryny i/lub Usług, zainfekować komputery Użytkowników lub uniemożliwić korzystanie z Witryny, Usług lub komputera Użytkownika.
k. Oferować, udostępniać lub promować linki do innych witryn lub firm oferujących usługi podobne do usług oferowanych w Witrynie.
l. Rozkładać, dekompilować lub odtwarzać kod źródłowy Witryny.
m. Adaptować, kopiować, zmieniać, edytować, rozpowszechniać lub komercjalizować zawartość Witryny bez uprzedniej pisemnej zgody ze strony Navelo.pl.11.4 Użytkownicy i Odwiedzający nie mogą gromadzić, przechowywać, przekazywać osobom trzecim, upubliczniać, publikować ani ujawniać danych Użytkowników Witryny lub danych dotyczących działań Użytkowników Witryny, takich jak Transakcje, ich liczba, rodzaj, cena itp., jeśli takie informacje staną się dostępne w sposób niezgodny z prawem lub w wyniku działania niezgodnego z prawem lub zaniechania. Ponadto, Użytkownicy i Odwiedzający zobowiązani są nie gromadzić, przechowywać, przekazywać osobom trzecim, upubliczniać, publikować ani ujawniać informacji pojawiających się w Witrynie, jeśli może to naruszyć prawa innych Użytkowników, takie jak prawa własności intelektualnej lub prawa do ochrony prywatności.
11.5 Użytkownicy są odpowiedzialni za zachowanie poufności swoich danych logowania i hasła oraz za nieujawnianie ich osobom trzecim, z wyjątkiem upoważnionych osób, które zostały przez Użytkownika umocowane do korzystania z jego danych logowania i hasła. Użytkownik jest wyłącznie odpowiedzialny (wobec Navelo.pl i innych) za wszelką aktywność dokonywaną na Koncie Użytkownika. W przypadku, gdy Użytkownik dowiedzie się lub podejrzewa, że nieupoważniona osoba trzecia ma dostęp do jego hasła lub Konta, musi niezwłocznie powiadomić o tym Navelo.pl za pomocą formularza kontaktowego.
11.6 Użytkownicy zobowiązani są do niezwłocznego aktualizowania wszelkich informacji dostępnych na Witrynie, które stały się nieaktualne lub nieprawdziwe, w szczególności informacji podanych podczas rejestracji na Witrynie i informacji na Koncie Użytkownika, a także informacji dotyczących Przedmiotów wystawionych na Witrynie.
11.7 Korzystając z Witryny, Użytkownik oświadcza, że:
a. Jest osobą fizyczną w wieku 18 lat lub starszą (jeśli jest osobą niepełnoletnią, wymaga to zgody rodzica lub opiekuna prawnego).
b. Korzysta z Usług Witryny wyłącznie w celach osobistych, niezwiązanymi z działalnością zawodową.
c. Posiada pełną zdolność do zawierania umów i wykonywania Transakcji na Witrynie.
d. Użytkownicy rozumieją, że zgodnie z Regulaminem i obowiązującymi przepisami prawnymi ponoszą pełną odpowiedzialność za wykonywanie swoich zobowiązań wynikających z umowy zawartej między Kupującym a Sprzedającym, zgodnie z postanowieniami punktu 4.1.1 Regulaminu.
e. Użytkownicy rozumieją, że zamawiając Przedmiot, zobowiązują się do jego zakupu, a niewykonanie tej Transakcji może skutkować koniecznością pokrycia strat poniesionych przez Sprzedającego.
f. Użytkownicy są świadomi, że zobowiązani są opłacić Navelo.pl opłatę za Ochronę Kupującego przy każdej Transakcji zawartej przy użyciu przycisku „Kup teraz”.
g. Jeśli Użytkownicy zdecydują się na zakup Usług Dodatkowych, zobowiązani są do opłacenia takich usług na rzecz Navelo.pl -
PRAWO Navelo.pl DO OGRANICZANIA I BLOKOWANIA KONT
12.1 Ograniczenia i blokady konta użytkownika mogą być stosowane przez Navelo.pl w celu zapewnienia bezpiecznego środowiska dla użytkowników korzystających z Witryny. Navelo.pl ma prawo podjąć różne działania, w tym stosowanie zautomatyzowanego oprogramowania i algorytmów, w celu egzekwowania tych ograniczeń i blokad. Poniżej przedstawiono sytuacje, w których Navelo.pl może zastosować ograniczenia i blokady konta użytkownika:
- - Przejściowe lub stałe zablokowanie konta użytkownika: Navelo.pl może tymczasowo lub na stałe zablokować konto użytkownika. W przypadku tymczasowego zablokowania użytkownik traci dostęp do Witryny, ale może zakończyć wszelkie Transakcje w toku i dokonać przelewu zgromadzonych środków na swoje konto bankowe, jeśli spełnia odpowiednie procedury KYC (Know Your Customer - poznanie swojego klienta), jeśli jest to konieczne. Jednak w pewnych sytuacjach, takich jak zagrożenie konta, decyzja dostawcy usług płatniczych lub podejrzenie działalności oszukańczej, użytkownicy mogą nie być w stanie dokonać takiego przelewu w zgodzie z obowiązującym prawem. Jeśli konto użytkownika zostanie na stałe zablokowane, może uniemożliwić to użytkownikowi ponowną rejestrację w Witrynie.
Navelo.pl zobowiązuje się podejmować takie ograniczenia i blokady, które uwzględniają uzasadnione interesy użytkowników i są proporcjonalne do okoliczności, w szczególności charakteru naruszeń dokonanych przez użytkownika. Blokady i ograniczenia mogą być przejściowe lub stałe, w zależności od ciężkości lub powtarzającego się charakteru naruszeń.
12.2 Blokada z powiadomieniem: Navelo.pl może ograniczyć lub zablokować konto użytkownika po wcześniejszym poinformowaniu go na piśmie i zachowaniu rozsądnego okresu powiadomienia. Taki krok może zostać podjęty, jeśli użytkownik łamie Regulamin, podaje nieprawdziwe, mylące, nieaktualne lub niekompletne informacje podczas rejestracji w Witrynie lub używa Witryny w złej wierze. Blokada może także zostać nałożona, jeśli użytkownik celowo znieważa inne osoby, nadużywa funkcji dostępnych w Witrynie lub oferuje i sprzedaje Przedmioty w ramach działalności profesjonalnej z naruszeniem Reguł Navelo.pl. W każdym przypadku, Navelo.pl będzie dążyć do zachowania równowagi między interesami użytkowników a potrzebą zapewnienia bezpieczeństwa i prawidłowego funkcjonowania Witryny.
12.3 Natychmiastowa Blokada. W pełnym poszanowaniu dla wyżej wymienionych postanowień, Navelo.pl zastrzega sobie prawo do natychmiastowego ograniczenia lub zablokowania Konta Użytkownika bez wcześniejszego powiadomienia lub ostrzeżenia w następujących sytuacjach:
- - Zgłoszenie Konta Użytkownika przez Dostawcę Usług Płatniczych: Dostawca Usług Płatniczych może zgłosić Navelo.pl każde Konto Użytkownika, jeśli ma uzasadnione podejrzenia, że korzystając z usług płatniczych oferowanych przez Dostawcę Usług Płatniczych, Użytkownik naruszył obowiązujące przepisy prawne i/lub zasady i warunki Dostawcy Usług Płatniczych, a także nadużył Witryny, w szczególności poprzez sprzedaż niezgodną z prawem na Witrynie, pranie brudnych pieniędzy, oszustwa, kradzież tożsamości lub posługiwanie się fałszywymi dokumentami.
- - Spór Dotyczący Płatności dokonanej przy pomocy Dostawcy Usług Płatniczych wszczęty przez Użytkownika: Jeżeli dowolny Użytkownik wszczyna procedurę rozwiązywania sporów związanych z Transakcją dokonaną przy pomocy zewnętrznego Dostawcy Usług Płatniczych i istnieją obiektywne i uzasadnione powody do podejrzeń, że Użytkownik naruszył obowiązujące przepisy prawne, niniejszy Regulamin lub nadużył Witryny, Navelo.pl może natychmiast ograniczyć lub zablokować Konto Użytkownika, włączając w to zawieszenie i/lub anulowanie wszelkich Transakcji w toku.
- - Naruszenie Obowiązujących Przepisów Prawnych, Bezpieczeństwa Publicznego lub Bezpieczeństwa Użytkownika: Użytkownik, dokonując oczywistego naruszenia przepisów prawnych, regulacji lub zasad bezpieczeństwa publicznego lub podejrzewany o dokonanie takiego naruszenia, które mogłoby poważnie wpłynąć na zdrowie, bezpieczeństwo lub uzasadnione interesy ekonomiczne Navelo.pl, innych Użytkowników lub osób trzecich, może spowodować natychmiastowe ograniczenie lub zablokowanie Konta Użytkownika. Przykładowo, takie zachowanie może obejmować publikowanie treści popierających zbrodnie przeciwko ludzkości, nawoływanie do nienawiści i przemocy na tle rasowym lub związane z pornografią dziecięcą, przywłaszczanie tożsamości innej osoby lub podejrzenie oszustwa lub nadużycia platformy, które zagraża bezpieczeństwu innych Użytkowników lub platformy, takie jak logowanie się z podejrzanego adresu IP, oszukiwanie innych Użytkowników lub rozsyłanie spamu. Navelo.pl zobowiązuje się do dokładnego prowadzenia dochodzeń w sprawach oszustw i niezwłocznego oraz rzetelnego rozpatrywania wszystkich wniosków składanych przez podejrzanych Użytkowników.
- - Obowiązek Regulacyjny lub Nadrzędna Przyczyna Prawna: Jeżeli zachowanie okresu powiadomienia naruszałoby obowiązujące przepisy prawne, regulacje lub zalecenia organu ścigania lub w inny sposób narażałoby na odpowiedzialność Navelo.pl lub powiązane podmioty.
- - Ryzyko związane z Bezpieczeństwem IT: Jeżeli istnieje ryzyko dla bezpieczeństwa i prawidłowego działania systemu informatycznego Navelo.pl.
- - Powtarzające się lub Poważne Naruszenia: W przypadku wielokrotnych naruszeń Regulaminu przez Użytkownika.
12.4 Powiadomienia. W przypadku opisanych powyżej w punktach od 12.1 do 12.3, Navelo.pl powiadomi Użytkownika na piśmie, przedstawiając przyczyny ograniczenia lub blokady jego Konta, chyba że takie powiadomienie:
- - Naruszałoby obowiązujące przepisy prawne, regulacje lub zalecenia organu ścigania lub w inny sposób narażałoby Navelo.pl lub powiązane podmioty na odpowiedzialność;
- - Zakłócałoby proces dochodzenia w sprawie oszustwa; lub
- - Ułatwiałoby kontynuowanie lub powtarzanie oszustw, naruszeń przepisów prawa lub poważnych naruszeń Regulaminu i/lub zasad i warunków Dostawcy Usług Płatniczych.
12.5 Navelo.pl może podjąć działania w celu przeprowadzenia dochodzenia w sprawie naruszenia niniejszego Regulaminu i, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi, poinformować odpowiednie instytucje i organy, w tym organy odpowiedzialne za ochronę danych osobowych.
12.6 Odwołanie. W przypadku korzystania przez Navelo.pl z uprawnień określonych w punktach 12 oraz 3.8, Użytkownik ma prawo do złożenia odwołania od decyzji Navelo.pl za pomocą formularza kontaktowego.
-
PRAWA I OBOWIĄZKI Navelo.pl
13.1 Navelo.pl zastrzega sobie prawo do reorganizacji powierzchni reklamowych lub innych informacji dotyczących Przedmiotów w Witrynie w dowolnym momencie, aby uczynić Witrynę bardziej przyjazną dla Użytkowników. Zmiany te nie wpłyną jednak na Treści dostarczone przez Użytkowników i nie spowodują niekorzystnych skutków dla Sprzedających. Ponadto nie ograniczą one zobowiązań Navelo.pl wynikających z niniejszego Regulaminu.
13.2 Navelo.pl może regularnie publikować Aktualności lub inne komunikaty dotyczące krótko- i długoterminowych ofert w Witrynie, konkursów, kampanii, gier lub promocji, a także udostępniać specjalne, ograniczone czasowo lub wyłączne oferty niektórym lub wszystkim Użytkownikom. Te oferty, znane jako "Promocje", mogą podlegać specjalnym warunkom i wymaganiom. W trakcie Promocji pewne cechy lub funkcje Witryny mogą być czasowo zmieniane lub wyłączane. Navelo.pl zastrzega sobie prawo do zakończenia dowolnej Promocji w dowolnym momencie bez wcześniejszego powiadomienia Użytkowników. W celu skorzystania z Promocji mogą obowiązywać określone kwalifikacje, jakie zostaną ustalone przez Navelo.pl. Informacje dotyczące Promocji będą dostępne w Witrynie w momencie ich wprowadzenia, a w przypadku, gdy tworzą one wiążącą umowę pomiędzy Użytkownikiem a Navelo.pl, Użytkownik będzie miał możliwość osobnego zaakceptowania tych warunków, co umożliwi ich przechowywanie i odtwarzanie. W przypadku konfliktu między Regulaminem a specjalnymi warunkami publikowanymi w Witrynie dotyczącymi Promocji, te ostatnie mają pierwszeństwo w kontekście danej Promocji.
13.3 Navelo.pl ma prawo zakończyć, zawiesić lub przekazać obsługę Witryny osobom trzecim w dowolnym momencie. W takim przypadku Użytkownicy Witryny zostaną powiadomieni o tym działaniu i przysługuje im okres trzydziestu (30) dni na dostosowanie się do nowych warunków.
13.4 Gwarancja Zgodności. Użytkownicy z państw członkowskich Unii Europejskiej korzystają z gwarancji zgodności obejmującej usługi cyfrowe oferowane przez Navelo.pl. Zgodnie z tą gwarancją, Navelo.pl ponosi odpowiedzialność za wszelkie braki zgodności, które istnieją w momencie dostarczenia usługi cyfrowej i zostaną wykryte przez Użytkownika w ciągu dwóch (2) lat od jednorazowej dostawy usługi cyfrowej. Ponadto gwarancja obejmuje wszelkie niezgodności, które wystąpią lub ujawnią się w okresie, w którym usługa cyfrowa ma być stale dostarczana przez Navelo.pl. W przypadku, gdy przepisy krajowe Użytkownika przewidują dłuższe okresy gwarancji, obowiązuje odpowiednia długość okresu gwarancji. Użytkownik może złożyć wniosek o skorzystanie z gwarancji, kontaktując się z Navelo.pl zgodnie z instrukcjami opisanymi w punkcie 15 poniżej.
-
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
14.1 Dane Osobowe Użytkownika gromadzone przez Navelo.pl oraz cel, w jakim Navelo.pl przetwarza takie dane, są opisane w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem https://www.Navelo.pl.pl/privacy-policy. Polityka Prywatności oraz jej wszelkie części nie stanowią klauzulami umownymi i nie są częścią niniejszego Regulaminu.
14.2 Użytkownik zobowiązany jest dostarczyć Navelo.pl dokładne i aktualne dane osobowe. W przypadku zmiany danych osobowych, takich jak adres lub nazwisko, Użytkownik ma obowiązek niezwłocznie poinformować Navelo.pl o tych zmianach poprzez aktualizację danych dostępnych na swoim koncie.
14.3 Jeśli Użytkownik przetwarza dane osobowe niezależnie i niezależnie od Navelo.pl, ponosi on odpowiedzialność za zapewnienie zgodności z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych, w szczególności z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO).
-
WŁAŚCIWOŚĆ ROZWIĄZYWANIE SPORÓW I WYPOWIEDZENIE
15.1 Niniejszy Regulamin podlega prawu krajowemu Użytkownika, który może złożyć pozew do sądu właściwego dla swojego miejsca zamieszkania lub pobytu w przypadku sporów związanych z jego stosowaniem.
15.2 W przypadku braku porozumienia pomiędzy Navelo.pl a Użytkownikiem, Navelo.pl zachęca Użytkowników do próby znalezienia polubownego rozwiązania wszelkich sporów. Użytkownik może:
- - Po pierwsze, złożyć pisemną reklamację do Działu Obsługi Klienta za pomocą formularza kontaktowego
Użytkownik i Navelo.pl dołożą wszelkich starań, aby rozwiązać reklamację Użytkownika w sposób polubowny. Jeśli sprawa nie zostanie rozwiązana lub Użytkownik nie będzie zadowolony z jej wyniku, Użytkownik i Navelo.pl mogą skorzystać z alternatywnych metod rozwiązywania sporów, takich jak mediacja konsumencka. Niemniej jednak Navelo.pl nie jest zobowiązany do korzystania z tych metod rozwiązywania sporów z Użytkownikami. Warto również zaznaczyć, że spory pomiędzy Sprzedającymi a Kupującymi nie podlegają mediacji konsumenckiej. Użytkownik ma do wyboru następujące opcje w zakresie alternatywnych metod rozwiązywania sporów:
- - W Polsce: Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi rejestr podmiotów uprawnionych zajmujących się pozasądowym rozwiązywaniem sporów. Rejestr ten jest dostępny pod adresem: https://uokik.gov.pl/rejestr_podmiot_uprawnionych.php.
- - Komisja Europejska stworzyła platformę rozstrzygania sporów internetowych w celu zgłaszania skarg konsumentów dotyczących zakupów online oraz kierowania ich do właściwych krajowych organów ds. rozstrzygania sporów. Platforma ta jest dostępna pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr
15.3 Użytkownik ma prawo zakończyć swoją relację z Navelo.pl w dowolnym momencie, co będzie skutkowało natychmiastowym zakończeniem jego korzystania z usług Navelo.pl. Niemniej jednak Użytkownik zobowiązany jest do wypełnienia wszelkich zobowiązań wynikających z zawartych przez niego Transakcji przed zakończeniem swojej relacji z Navelo.pl. Proces zakończenia relacji z Navelo.pl może być zrealizowany poprzez usunięcie swojego konta lub wysłanie wiadomości e-mail na adres [email protected].
15.4 Poprzez umieszczenie informacji lub danych, w szczególności zdjęć, w Witrynie, a także innych "Treści" zdefiniowanych w punkcie 10.1 powyżej, Użytkownicy Witryny lub Usług niniejszym udzielają Navelo.pl, bez wynagrodzenia, niewyłącznej licencji na korzystanie z Treści na całym świecie. Licencja ta będzie obowiązywać przez okres obowiązywania właściwych praw, jeżeli takie istnieją (i ich ewentualnych rozszerzeń). Taka licencja obejmuje prawo do korzystania, kopiowania, reprodukowania, wyświetlania i dostosowywania Treści. Navelo.pl może wykorzystywać taką Treść na wszelkich znanych lub nieznanych dotychczas nośnikach, w szczególności w telewizji, na papierze, w Internecie (w ramach banerów i artykułów, umieszczać je na innych stronach internetowych) oraz w serwisach społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram, itp.), w celach operacyjnych, komercyjnych, reklamowych oraz wewnętrznych celach Navelo.pl. Użytkownicy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za Treść i potwierdzają, że posiadają wszelkie niezbędne prawa do korzystania z niej.
15.5 Wszelkie powiadomienia, prośby i inne informacje pomiędzy Użytkownikiem a Navelo.pl będą przekazywane zgodnie z określonymi zasadami w Regulaminie. Mogą być wysyłane poprzez formularz kontaktowy dostępny na Witrynie i/lub za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail podany podczas rejestracji w Witrynie.
15.6 Regulamin nie prowadzi do powstania partnerstwa (w jakiejkolwiek formie prawnej), stosunku pracy, relacji pomiędzy agentem handlowym a klientem lub stosunku franczyzowego między Navelo.pl a Użytkownikami.
15.7 Navelo.pl ma prawo, z zastrzeżeniem obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, przenosić i/lub przekazywać wszelkie prawa i obowiązki wynikające z niniejszego Regulaminu na osobę trzecią. Przeniesienie takie może nastąpić w przypadku przeniesienia sektora działalności, połączenia poprzez założenie nowej spółki, połączenia poprzez przejęcie, podziału lub zmiany kontroli nad Navelo.pl. Informacje o takim przeniesieniu i/lub przekazaniu zostaną przekazane Użytkownikom przez Navelo.pl z 15-dniowym wyprzedzeniem. Użytkownik ma prawo do natychmiastowego zakończenia swojej relacji z Navelo.pl i zamknięcia swojego konta w Navelo.pl w przypadku takiego przeniesienia i/lub przekazania. Użytkownicy nie mają uprawnienia do przenoszenia lub przekazywania niektórych lub wszystkich swoich praw lub obowiązków wynikających z niniejszego Regulaminu.
15.8 Użytkownik ma prawo zgłaszać zastrzeżenia dotyczące dostępu, korzystania lub funkcjonowania Witryny lub Usług za pośrednictwem zgłoszenia. Zgłoszenia takie należy kierować do Navelo.pl za pomocą dostępnego formularza na Witrynie. W przypadku kwestii prawnych prosimy o kontakt pod adresem: [email protected].
15.9 Jeśli jakiekolwiek postanowienie niniejszego Regulaminu lub jego część zostanie uznane przez właściwy organ za nieważne, niezgodne z prawem lub niewykonalne, takie postanowienia w wskazanym zakresie zostaną odseparowane od pozostałych postanowień, które pozostaną ważne i wykonalne w najszerszym zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa.
15.10 Niniejszy Regulamin oraz wszystkie dokumenty wymienione w nim stanowią kompletną umowę między Navelo.pl a Użytkownikiem i zastępują wszelkie poprzednie porozumienia, obietnice, zapewnienia, gwarancje, oświadczenia i ustalenia odnoszące się do ich przedmiotu, zarówno na piśmie, jak i ustnie. Navelo.pl i Użytkownik potwierdzają, że przyjęcie niniejszego Regulaminu nie było oparte na żadnych oświadczeniach, zapewnieniach lub gwarancjach (złożonych nieumyślnie lub przez zaniedbanie), które nie są ujęte w niniejszym Regulaminie lub innych dokumentach wymienionych w nim. W zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa, ani Navelo.pl, ani Użytkownik nie będą mieli roszczeń wynikających z nieumyślnej lub wynikającej z zaniedbania błędnej interpretacji jakiegokolwiek oświadczenia zawartego w niniejszym Regulaminie lub w innych dokumentach wymienionych w nim.